Albatros D. V DUAL COMBO 1:72 - 7021

Plastikový model letadla ke slepení a nabarvení

ED_7021
Novinka!

303 Kč

Tento produkt je dočasně vyprodán

Měřítko 1:72
Obtížnost 2 - Mírně pokročilý
Typ stavebnice Bez příslušenství
Země původu Německo
Doporučené barvy Gunze Mr. Color C

Tato stavebnice obsahuje díly pro dva modely.

Stavebnice obsahuje nenabarvený a nesložený plastikový model, který je třeba nejprve slepit, nabarvit a nanést obtisky.

Lepidlo, barvičky, štětce a další příslušenství nejsou součástí stavebnice a je nutno si je případně dokoupit.


V polovině roku 1916 byl vyvinut stíhací Albatros D.III, u něhož byla použita koncepce křídel jedenapůlplošníků Nieuport. Nový typ byl dodáván od podzimu 1916 ke stíhacím letkám. Stejně jako u Nieuportů se však projevila vada v konstrukci spodního křídla, které se při větším namáhání kroutilo a bortilo a nikdy nebyla zjištěna pravá příčina. Pro D.III byl proto vydán zákaz střemhlavého letu, ale i tak se stal úspěšným stíhacím letounem.

V dubnu 1917 zadal Idflieg Albatrosu stavbu 200 ks odlehčené verze D.V. Nový typ převzal nezměněná křídla z D.III, pouze lankové ovládání křidélek bylo přemístěno do horního křídla. To se přiblížilo o 10 cm k trupu, který byl aerodynamicky jemnější s oválným průřezem a byla použita zaoblená SOP. Na hřbetě trupu byla opěrka hlavy, kterou však letci odstraňovali, protože jim bránila ve výhledu. Výzbroj tvořila dvojice kulometů LMG 08/15 ráže 7,92 mm. Poháněn byl motorem Mercedes D.IIIa o výkonu 127 kW (170 k). Celkově byl D.V o 50 kg lehčí než D.III, opakovaly se však problémy s konstrukcí spodního křídla. Přesto bylo v květnu objednáno dalších 400 a v červenci 300 Albatrosů D.V. Poté byla výroba zastavena ve prospěch upravené verze D.Va. Spodní křídlo dostalo silnější závěsy a kování, byla použita pomocná výztuha mezi jeho náběžnou hranou a mezikřídelní vzpěrou a ovládání křidélek se vrátilo k provedení z D.III. Problém tím ovšem odstraněn nebyl. Pouze hmotnost letounu vzrostla tak, že D.Va byl těžší než původní D.III. Přijatelných výkonů bylo dosaženo použitím motoru Mercedes D.IIIaü o výkonu 134 kW (185 k). Od října 1917 bylo dodáno celkem 1612 Albatrosů D.Va. I když piloti pokládali dé-pětky za méněcenné, byly až do nástupu Fokkerů D.VII v květnu 1918 při nedostatku lepších typů nejrozšířenější německou stíhačkou. Ještě v dubnu 1918 tvořily 54,3% stíhacích letounů na frontě a mnoho jich spolu s D.III sloužilo až do konce války. D.Va byl poslední sériově vyráběný stíhací typ firmy Albatros, s dalšími již do konce války neuspěla a vyráběla v licenci Fokkerovy D.VII.

Doporučujeme k tomuto modelu

Zákazníci, kteří si koupili tento produkt, koupili také:

Žádné produkty

To be determined Poštovné
0,00 Kč Celkem

K pokladně